19 noviembre, 2008

Conferència de l'Anna Pèrez


Síntesi de la conferència:

La conferència tracta sobre el món dels blocs, per introduir el tema, primerament, l’Anna ha explicat el que són els blocs i els diferents termes que corresponen a ells, com podrien ser blogosfera, blocaire...

El que fa possible la realitat de tenir un bloc persona i que hi hagi interacció amb altes persones és la creació de la web 2.0. Abans existia la web 1.0 on només és podia baixar informació ja que era molt difícil pujar-la i eren poques persones les que tenien accés a la creació d’una web i mantenir-la. Amb la creació de la web 2.0, la realitat de poder compartir informació i tenir la possibilitat tant de baixar informació com de pujar-la és possible, ja que qualsevol persona pot tenir accés a eines que permeten crear contingut i compartir-lo.

A més és pot penjar tot tipus de recursos, vídeo, àudio, text... per a tot això hi ha webs que són buscadors de recursos, com el : GO2web20.

Per aplica tot això a l’àmbit de l’educació s’ha de tenir en compte que fa 10 anys internet era difícil, però que actualment internet és una de les fonts més grans de comunicació i que el tipus d’internet actual es multimèdia.

BLOC COM A EINA ESCOLAR:

Es pot utilitzar per crear continguts tant mestres com alumnes, la creació d’aquest contingut permet augmentar la participació i "fer xarxa", és a dir, que hi hagi una interacció entre els diferents alumnes i els seus blocs, no només llegir el bloc, sinó també fer un treball de reflexió i ser capaç de fer un comentari.

Cal dir que el llenguatge actual dels nens és un llenguatge basat en la tecnologia i internet, per tant s’ha d’educar de tal forma que sigui capaç d’utilitzar aquest llenguatge i els recursos que ens ofereix internet de forma responsable. Per altra banda el mestre també a de tenir en compte el tipus d’activitats que els hi fa fer als nens, ja que és molt fàcil trobar informació, per tant el que s’ha d’intentar és que els nens pensin i treballin amb aquesta informació i no es limitin a copiar-la.

Amb la creació d’un bloc a més de treballar les competències lingüístiques, es treballa en xarxa i per tant és podria dir que es tracta d’un aprenentatge compartit.

En el cas de l’escola on treballa l’Anna Pérez, cada grup classe té un bloc on explica el seu dia a dia, per tant altes nens d’altres grups poden visitar aquests blocs i fer comentaris, de forma que tota l’escola esta unida a través dels blocs.

A banda de tot això un bloc permet tenir un ordre i permet reflexionar, per què es fa una cosa, es penja, la resta de persones poden posar comentaris i posteriorment es pot tornar a mirar el que s’havia penjat.

Hi ha altres eines que també es poden utilitzar per a portar a terme un aprenentatge compartit que són les wikis, que no és més que un document compartit on cadascú pot aportar la seva idea.

BLOC COM A EINA PER AL MESTRE:

Un bloc també pot ser de gran utilitat per al mestre en el sentit de tenir la seva informació endreçada i com a eina per a la reflexió. A més un mestre pot estar en continu aprenentatge a través de la creació d’un bloc, ja que no només mira el seu bloc sinó que a través de les RSS permet estar en contacte amb altres blocs també educatius.

5 Frases significatives:

" ..estructura d’escola del segle XIX, mestres del segle XX i nanos del segle XIX..."

"El tema no és si és fàcil o no és fàcil trobar informació a internet, el tema i la reflexió que hem de tenir és: davant de tota aquesta informació, com ens em de plantejar els mestres quin tipus d’activitats fem per a que amb aquella informació treballin (els alumnes)"

"... llegim per entendre i escrivim per ser llegits..."

"...al bloc no tot és escrit."

"...pot aprendre del que tu has posat, fer-los conscients de l’aprenentatge compartit"
Com a llocs d'interès poso el link de:

No hay comentarios: