05 enero, 2009

Comunicar amb presentacions

12 Propostes d’ús creatiu i multimedial del PowerPoint:

En aquest article del professor Jordi Simón s’exposen els avantatges i inconvenients d’una presentació de PowerPoint de caràcter tradicional i els trets que pot tenir un PowerPoint creatiu.
El que m’ha cridat l’atenció és que es fan 12 propostes sobre la creació d’una presentació creativa amb PowerPoint, ara esmentaré les 12 propostes.
  1. Per exemple, si es vol treballar l’art, posar una diapositiva inicial amb miniatures de fotografies i quan es clica sobre una fotografia que aquesta s’ampliï i surti algun tipus d’informació. Per fer això s’ha de tenir en compte que seria interessant posar botons de navegació.
  2. Si imaginem una exposició sobre música, la creació d’un "sac" amb musiques, de tal forma que en altres diapositives amb informació es facin enllaços a les músiques d’aquest sac.
  3. Per a la creació de material escrit, ja que és més fàcil de posar-lo i d’adaptar-lo a les nostres necessitats, ja que al PowerPoint no hi ha limitacions com al Word.
  4. Diapositives amb preguntes que tinguessin enllaços a les respostes.
  5. Posar una diapositiva amb un error que els alumnes ha de descobrir. En clicar sobre l’error que surti una altra diapositiva amb l’error corregit.
  6. Com a treball avaluable realitzat pels alumnes i fet amb PowerPoint, d’aquesta forma es potencia la capacitat de síntesi dels alumnes.
  7. Creació conjunta entre tots els alumnes a classe.
  8. Si es disposa de PC tablet, utilitzar-la com una pissarra en blanc.
  9. Per a la creació "d’art" a l’assignatura d’educació artística.
  10. Amb els més petits com a conta contes. Consistiria en crear un sac amb tots els elements i personatges que pugin aparèixer al conte, consisteix en anar creant el conte i explicant a classe.
  11. Crear el PowerPoint com un vídeo, amb la utilització de imatge, so, vídeo...
  12. Utilitzar una diapositiva com un full en blanc on plasmar les nostres idees (preparar-lo però no cal ensenyar-lo als alumnes).

No hay comentarios: